ریویو پدیا

مصاحبه با کارگردان F1 2020 | صحبت در رابطه با پیشرفت‌های صورت گرفته، بخش Career Mode و موارد دیگر


شرکت کدمسترز (Codemasters) هر ساله نسخه‌ی جدیدی از سری بازی‌های F1 را به بازار عرضه می‌کند. این مجموعه به مدت چند سال با پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف همراه بوده است. در عین حال نیز سازندگان سعی کرده‌اند تغییرات اعمال شده برروی شاکله‌ی اصلی این مجموعه خدشه وارد نکند. بازی F1 2020 نیز هسته‌‌ی اصلی این سری بازی‌ها را در خود دارد، اما موارد جدید و نیز پیشرفت‌های نیز نسبت به نسخه‌ی ۲۰۱۹ در آن دیده می‌شود. از جمله‌ی این موارد جدید می‌توان به حالت جدید My Team اشاره کرد.

به‌تازگی مصاحبه‌ای با آقای لی مثر (Lee Mather)، کارگردان بازی F1 2020 ترتیب داده شده و از وی در رابطه با بخش‌های مختلف این عنوان از جمله بخش Career Mode، بخش چندنفره و حالت جدید My Team سوالاتی مطرح شده است. حال شما به خواندن این مصاحبه‌ی جالب دعوت می‌کنیم.

مصاحبه با کارگردان بازی F1 2020

حالت My Team در سری بازی‌های DiRT مشاهده شده است و حال شاهد قرار داشتن آن در بازی F1 2020 هستیم. چه شد که تصمیم گرفتید تا این حالت را به سری F1 اضافه کنید؟

مفهوم اینکه بتوانید در تیم F1 خود به رقابت بپردازید و مدیریت کنید، چیزی بوده است که همواره ما را از اولین نسخه‌ی F1 هیجان‌زده کرده است. برای این که بتوانیم به سطح مورد نظرمان برسیم، باید خوشحال باشیم که همه عناصر اصلی را در اختیار خود داریم. برای ما توانایی انتخاب یک هم تیمی مرتبط در هنگام تنظیم تیم جدیدتان بسیار مهم و کلیدی بود. درج F2 (فرمول ۲) در بازی F1 2019 برای ما بسیار مهم بود که بتوانیم به آن برسیم. با داشتن رانندگان فرمول یک و دو، توانستیم یک مارکت رانندگی هیجان‌انگیز و پویا را ایجاد کنیم. ما همچنین می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم به بازی‌باز اجازه دهیم تا یک واحد قدرت را از فهرست رسمی مرسدس، فراری، رنو و هوندا را انتخاب کند. در نهایت ما به شخصی‌سازی در محل و امکان اعمال اسپانسر در اتومبیل‌ها نیاز داشتیم. با اعمال همه‌ی این موارد در F1 2020 می‌توانیم یک حالت راننده / مدیریت غنی و جذاب را ایجاد کنیم که در آن بازی‌باز مسئول عملکرد خود در داخل و خارج از مسیر است.

همانند بسیاری از رویدادهای ورزشی در جهان، مسابقات فرمول یک نیز تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است. طرفداران از دیدن مسیرهای مسابقه‌ای در کشورهایی مانند هلند و ویتنام  در بازی خوشحال هستند. این ویروس چه تاثیری برروی روند توسعه‌ی بازی گذاشته است؟

ما بسیار خوش‌شانس بوده‌ایم که این ویروس تاثیر اندکی برروی روند توسعه‌ی بازی گذاشته است. تیم‌های بخش تکنولوژی و توسعه‌ی ما کار برروی یک برنامه را آغاز کردند تا همگی بتوانند به صورت دورکاری برروی روند ساخت بازی نظارت داشته باشند. بنابراین ما در این خصوص آماده بودیم. ما چند هفته به خودمان وقت دادیم تا تماس بگیریم که آیا این ویروس تأثیری در عملکرد تیم دارد یا خیر تا بعد از آن تاریخ انتشار را مشخص کنیم. این مهارت و حرفه‌ای بودن کل تیم را نشان می‌دهد که ما تحت شرایط فعلی توانسته‌ایم چنین عنوان گسترده‌ای را ارائه دهیم.

در مورد مسیرهای جدید موجود در بازی و این که از نظر طراحی و چالش چگونه هستند، توضیحاتی را ارائه دهید.

این بسیار خوب است که دو دوره‎ی جدید و بسیار متفاوت در تقویم امسال داشته باشید. Zandvoort یک مسیر مسابقه‌ای سنتی است که در تپه‌های شنی قرار دارد. این مسیر مملو از نقاط مرتفع است و برخی از عناصر فنی را نیز نشان می‌دهد. این یک مسیر منحصر به فرد است. ما مسیر Zandvoort را با از چندین تکنیک جدید ساختیم که به ما این امکان را می‌دهد نمایشی بهتر از مسیر را ایجاد کنیم.

از طرف دیگر مسیر مسابقه‌ای Hanoi که در خیابان است، حضور دارد. Hanoi نسبت به Zandvoort کاملا متفاوت است. این مسیر با معماری خیره‌کننده‌ی احاطه شده است. همچنین دو مسر بسیار طولانی دارد که که اتومبیل‌هایی مشاهده می‌شوند که با سرعت‌های بسیار بالا برخورد می‌کنند. همچنین گوشه‌های بسیار تنگ در انتهای دو مسیر اصلی وجود دارند که در آن‌ها فرصت سبقت گرفتن فراهم می‌شود.

بخش عمده‌ای از تغییراتی که در امسال انجام دادیم، قسمتی از آن به حالت جدید My Team مربوط می‌شود؛ اما برخی از سیستم‌ها و بخش‌های بخش Career Mode را نیز اصلاح و بهبود داده‌ایم.

بزرگ‌ترین تاثیر اضافه شدن فصل‌های کامل فرمول ۲ در بخش Career Mode چیست؟

برای من بزرگ‌ترین مورد این است که ما به بازی‌بازان این امکان را دادیم تا پیش از رفتن به مسابقات فرمول ۱، در یک فاصل کامل از فرمول ۲ به رقابت بپردازند. همچنین به بازی‌بازان این فرصت را می‌دهد تا در اتومبیل‌های فرمول ۲ با مسیرها آشنا شوند.

کمی در مورد تغییرات صورت گرفته در بخش Career Mode صحبت کنید.

بخش عمده‌ای از تغییراتی که در امسال انجام دادیم، قسمتی از آن به حالت جدید My Team مربوط می‌شود؛ اما برخی از سیستم‌ها و بخش‌های بخش Career Mode را نیز اصلاح و بهبود داده‌ایم. بخش تحقیق و توسعه (R&D) دارای ویژگی‌هایی سازنده برای ارتقا است. هنگامی که موتور بازی یک ارتقای جدید را برای تیم توسعه‌دهنده به ارمغان می‌آورد، این موارد ارائه داده می‌شود و شما به طور خودکار این بخش را نیز بدست می آورید.

ما همچنین با یک بازار جدید راننده، تغییرات مهمی را در نحوه‌ی عملکرد راننده ایجاد کرده‌ایم. بر خلاف بخش My Team، در این بخش شما یک کالا هستید. به همین دلیل، این مهم است که شما با تیم مورد نظر خود برای یک معامله‌ی خوب مذاکره کنید.

امکان شخصی‌سازی مدت فصل‌ها، توجهی بسیاری از بازی‌بازان را به آن جلب کرده است. از دیدگاه شما بزرگ‌ترین تاثیری که این مورد برروی بخش Career Mode می‌گذارد، چیست؟

قرار دادن امکان شخصی‌سازی فصل‌ها، دو مورد بسیار جالب را برای ما بدست آورد. اول، این انتخاب را به بازی‌بازان می‌دهد تا در طول فصل با کدام یک از مسیرها مسابقه ‌دهند. همچنین این امکان را به بازی‌بازان می‌دهد که یک راه سریع‌تر را برای تجربه‌ی بیشتر از ۱۰ فصل بخش Career Mode و My Team داشته باشند. دوم این که به دسترسی نیز کمک می‌کند. مشخصاً برخی از مسیرها و دورها سخت‌تر از سایرین هستند. بنابراین وجود شخصی‌سازی باعث می‌شود که بازی‌بازان بتوانند آن دورها و مسیرها را از فصل خود حذف کنند و تجربه‌ی خود را ارتقا دهند.

بازگرداندن حالت split-screen دو نفره بسیاری از طرفداران را هیجان‌زده کرده است. چه چیزی باعث شد تا این بخش را بار دیگر معرفی نمایید؟

Split-screen یک خصوصیتی است که در نسل‌های قبلی کنسول‌ها شاهد آن بوده‌ایم و می‌خواستیم آن را برای مدت زمانی برگردانیم. پیاده‌سازی این ویژگی در یک بازی همانند F1، نیازمند یک کار فنی است. بنابراین امسال با یک توسعه‌دهنده‌ی دیگر همکاری کردیم تا در این کار به ما کمک کند. با قرار دادن ویژگی‌های دسترسی جدید در F1 2020،  احساس کردیم که بازی عملکرد بسیار خوبی را با Split-screen دارد. این باعث می‌شود که بازی‌بازان از سطح مهارت خود لذت برده و با دیگران مسابقه دهند.

Split-screen یک خصوصیتی است که در نسل‌های قبلی کنسول‌ها شاهد آن بوده‌ایم و می‌خواستیم آن را برای مدت زمانی برگردانیم. پیاده‌سازی این ویژگی در یک بازی همانند F1، نیازمند یک کار فنی است. بنابراین امسال با یک توسعه‌دهنده‌ی دیگر همکاری کردیم تا در این کار به ما کمک کند.

مسابقات Esports معمولاً برای سری F1 مهم بوده است. شما با F1 2020 می‌خواهید چه قدم‌هایی را برای رشد در این بخش بردارید؟

Esports جایی است که در طول ۳ سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای را برای ما به ارمغان آورده است و سری Virtual Grand Prix که ما اجرا می‌کنیم، موجب رفتن F1 به جریان اصلی این بخش شده‌اند. ما برای بازی F1 2020 دوربین‌هایی را برای دو  دور جدید اعمال کرده‌ایم. ما آن‌ها را طوری پیاده‌سازی کرده‌ایم تا به خوبی با پخش Esports عمل کنند. همچنین ما برخی از جلوه‌های گرافیکی سرویس‌های وب آمازون را اضافه کرده‌ایم.

تغییرات بزرگ در سال جاری به نحوه‌ی اجرای سری رسمی F1 Esports مربوط می‌شود. ما در آینده‌ای نزدیک در مورد برنامه‌های جدید و هیجان‌انگیزمان برای F1 esports صحبت خواهیم کرد.